15 november 2007

‘Amsterdam moet sportuitmarkt organiseren’

Als het aan de PvdA fractie ligt, komt er nog volgend jaar een Sportuitmarkt. In een voorstel deze week ingediend door PvdA raadslid Daniël Roos wordt het College gevraagd om in 2008 een Sportuitmarkt te organiseren in Amsterdam. Het raadslid verzoekt het College daarvoor €100.000 uit de middelen voor sportstimulering beschikbaar te stellen, mits er minimaal 50% cofinanciering door de organiserende partijen wordt ingebracht. Het uiteindelijke initiatief moet aan de sportsector zelf overgelaten worden.

Sportstimulering staat centraal in de doelstelling van het sportbeleid. Met deze motie hoopt Roos dat er wordt ingezet op topsportbeleid en het inrichten van faciliteiten waar in Amsterdam topsport kan worden beoefend. Daniël Roos: “Het wordt hoog tijd dat Amsterdam zich op de kaart gaat zetten als de sportstad van Nederland. Door naast de ieder jaar zeer succesvolle (kunst en cultuur) Uitmarkt ook een Sportuitmarkt te organiseren, doen we een goede voorzet”.

Bijgesloten: motie Sportuitmarkt