7 oktober 2007

Verslag van een rondje Sloterplas

Carolien Gehrels opende 7 oktober het rondje Sloterplas. 5,8 kilometer lang waan je in een klein groen paradijs met afwisselend uitzicht op water, bossen, boten en gras. Dankzij investeringen van de stadsdelen Slotervaart, Geuzenveld-Slotermeer en Osdorp heeft Amsterdam er een mooi hardloop, fiets en skate parcours bij.

Amsterdamse politici namen de uitdaging aan om de Parkstadrun te rennen: 5 engelse mijlen oftewel ruim 8 kilometer in een stralende zon. Door een blessure bewaakte Carolien Gehrels de bekers en mocht de snelste lopers feliciteren. Snelste politicus was de SP-fractievoorzitter uit Noord, Daniel Peters, die met een tijd rond de 29 minuten ruim onder het half uur bleef. Tys de Ruijter was de snelste stadsdeelwethouder in amper 30 minuten, Thijs Reuten het snelste gemeenteraadslid in 33 minuten en Anne Graumans de snelste vrouw uit de gemeenteraad in 43 minuten. Tjeerd Herrema moest Maarten van Poelgeest voor laten gaan qua snelheid. Klik hier voor het filmpje dat GroenLinks medewerker Lonneke Lodder van de Parkstadrun maakte.