7 augustus 2007

Toch geen Appelsap dit jaar !

Appelsap gaat dit jaar niet door. Volgens het Parool is het de organisatie niet gelukt een grote sponsor te vinden. Via een raadsbrede aangenomen motie (juni 2007) heeft de PvdA-fractie samen met D’66 geld beschikbaar gesteld om festivals in de problemen in 2007 te kunnen helpen, waaronder het Appelsap festival. Dit was niet voldoende.

De PvdA Oost-Watergraafsmeer maakt zich zorgen over de toekomst van festivals in het stadsdeel. De kosten voor het organiseren van een festival zijn de afgelopen jaren flink gestegen. Naast de kosten voor de vergunning zijn de kosten om te voldoen aan de veiligheidseisen en geluidseisen flink gestegen. De PvdA vindt samen met D’66 dat festivals in Oost-Watergraafsmeer een belangrijke bijdrage leveren aan de verbreding en vernieuwing van het culturele aanbod, aan de bekendheid van kunstenaars, aan de groei en diversiteit van het publiek en aan de uitstraling, het culturele imago, van Oost-Watergraafsmeer.

De PvdA Oost-Watergraafsmeer wil de komende periode gaan praten met de organisatoren van de verschillende festivals in ons stadsdeel om te onderzoeken wat het stadsdeel kan doen om festivals in de toekomst te ondersteunen. Deze oplossingen zal de PvdA inbrengen tijdens de behandeling van de nieuwe nota Kunst en Cultuur.

Lees hier meer over Kunst en Cultuur