17 oktober 2022

Doe mee met de Hart voor Amsterdam-leergang!

Ben jij Amsterdammer en voel jij je nauw verbonden met de sociaaldemocratie? Ben je geïnteresseerd in (lokale) politiek en zou jij samen met gelijkgestemden de diepte in willen gaan om zo meer te weten te komen over politiek in het algemeen en de PvdA en Amsterdam in het bijzonder? Lijkt het jou leuk om samen met gelijkgestemden een sociaaldemocratisch traject in te stappen en daarin veel te leren door te luisteren, maar ook door veel zelf te doen? Schrijf je dan nu in voor de Hart voor Amsterdam-leergang, hét lokale leer- en werktraject van de PvdA Amsterdam.

Foto: Deelnemers van de eerste editie van de Hart voor Amsterdam-leergang

De Hart voor Amsterdam-leergang staat voor haar derde editie en bestaat uit zeven bijeenkomsten. Na deze bijeenkomsten weet jij (bijna) alles over Amsterdam en de sociaaldemocratie, weet jij hoe de lokale politiek werkt, heb je naast veel even gemotiveerde gelijkgestemden ook veel (oud)-PvdA-politici ontmoet, heb je zelf plannen voor Amsterdam geschreven én weet jij als geen ander hoe je campagne voert. Oftewel: na deze leergang weet jij hoe jij Amsterdam nog een stukje sociaaldemocratischer kunt maken.

Na deze leergang weet jij hoe jij Amsterdam nog een stukje sociaaldemocratischer kunt maken.

De Hart voor Amsterdam-leergang start 19 november 2022 en de bijeenkomsten vinden vanaf dan ongeveer om de drie weken op zaterdagen (overdag) plaats. Ons doel is om de leergang te starten met een groep van zo’n 20 tot 25 Amsterdamse sociaaldemocraten. Ben jij op zaterdagen overdag doorgaans beschikbaar en lijkt het je leuk om via deze leergang nieuwe wegen in Amsterdam en de PvdA te vinden? Solliciteer dan snel!

Solliciteren
Solliciteren kan door tot en met maandag 31 oktober 2022 je CV en een korte motivatiebrief of filmpje te sturen naar [email protected]. Je motivatie bevat wat beknopte informatie over wie jij bent, wat jij doet en waarom jij graag deel zou willen nemen aan deze leergang. In plaats van een motivatiebrief kan je ook een motivatiegesprek aanvragen, stuur hiervoor een bericht naar de onderstaande contactpersonen. Voor het einde van oktober weet jij vervolgens of je kunt starten. Om de leergang te ondersteunen zit er aan deelname een kleine financiële bijdrage verbonden. We vinden het belangrijk dat de leergang voor iedereen toegankelijk is. Mocht je dit bedrag niet kunnen missen, dan ben je ook van harte welkom en hoef je de bijdrage niet te betalen.

Zijn er nog dingen onduidelijk voor je, heb je vragen over de leergang of wil je met iemand sparren over de vraag of dit traject bij jou past? Neem dan contact op met Thomas Oostlander ([email protected]) of Marloes ten Ham ([email protected])

Lees hieronder de ervaring van Sophie de Rijk, die deze leergang eerder heeft doorlopen:

“Ik was al een tijdje lid van de PvdA, maar ik wist nooit zo goed hoe ik op een laagdrempelige manier betrokken kon raken bij de partij. Deze leergang was voor mij in dat opzicht perfect: zowel inhoudelijk interessant als een gezellige plek om in contact te komen met andere PvdA-ers in Amsterdam.” – Sophie de Rijk, nu politiek medewerker fractiebureau PvdA Amsterdam