3 december 2006

PvdA wil meer Kunst

De PvdA Oost-Watergraafsmeer is trots op de culturele voorzieningen in Oost-Watergraafsmeer. Het stadsdeel is rijk aan culturele voorzieningen, culturele activiteiten en kunstenaars. In 2007 komt er een nieuwe Nota Kunst en Cultuur, waarin het beleid voor de komende jaren wordt vastgesteld. In de nota "Meedoen in een kleurrijk stadsdeel" maakt de PvdA een aantal belangrijke keuzes.
Een belangrijk cultureel evenement is het Polderlicht. In het najaar van 2007 zullen weer tal van kunstenaars hun werk exposeren in en rondom het Polderweggebied. Om dit evenement mogelijk te maken wil de PvdA de stichting Polderweg subsidie verlenen.

Het Grafisch Werkcentrum Amsterdam doet een beroep op het stadsdeel voor een overbruggingsfinanciering. Het Grafisch Werkcentrum organiseert tal van cursussen op het gebied van grafische vormgeving. Ook veel scholen maken gebruik van dit centrum. Omdat de sponser weg is gevallen, wil de PvdA deze overbruggingsfinanciering toekennen in tijdens de discussie rondom de Nota Kunst en Cultuur definitieve keuzes maken.

Het Badhuistheater is een belangrijke culturele voorziening in ons stadsdeel. Veel jongeren, kinderen en volwassenen kijken en maken hier dagelijks theater. Op dit moment wordt het Badhuistheater grondig gerenoveerd. Het Badhuistheater heeft een kleine subsidie nodig vanuit het stadsdeel om ook een beroep te kunnen doen op subsidies van het Amsterdamse Fonds voor de Kunsten. De PvdA wil een bedrag reserveren voor het Badhuistheater. Als het Badhuistheater voldoet aan de de voorwaarden die het stadsdeel stelt kan zij een beroep doen op deze subsidie.

De leukste en spannendste kunstuitingen zijn spontaan. Daarom wil de PvdA een extra budget reserveren voor incidentele projecten. Zodat initiatieven die tijdens het begrotingsjaar ontstaan ook gehonoreerd kunnen worden.

Lees hier het Amendement ‘Meer Kunst’