26 april 2006

Stadsteam gaat onderzoekspolitiek doen

Deze week start het stadsteam: De PvdA houdt een kwart van de fractie vrij van vergaderingen en heeft zo permanent een team van raadsleden in de stad.

De reden voor de vorming van een stadsteam is dat volksvertegenwoordigers hun werk meer vanuit de stad en minder vanuit het stadhuis moeten doen. Ondanks alle goede voornemens gaat de tijd snel op aan vergaderingen, overleggen en het bestuderen van meters papier. De PvdA wil daar met haar stadsteam verandering in brengen. Dit team gaat kijken, luisteren en ervaren hoe het in bepaalde buurten en sectoren toegaat. Met deze kennis willen zij het gemeentelijk beleid toetsen en zo nodig bijstellen en aanvullen. De onderzoekspolitiek doet hiermee haar intrede. Uit elk onderzoek moeten resultaten komen.

Het stadsteam verandert de komende jaren steeds van samenstelling. Op deze manier kunnen alle fractieleden een tijdje in dit team plaatsnemen. De komende tijd bestaat het team uit Derya Kaplan, Sabina Gaciz, Bouwe Olij, Karina Schaapman en Thijs Reuten. De andere vijftien raadsleden voeren het woord over alle beleidsterreinen in de diverse raadscommissies.

• Klik hier voor de verdeling van de woordvoerderschappen