16 april 2012

Waarheen met de Zuidas?

De gemeente en het Rijk staan op het punt honderden miljoenen uit te geven aan de herinrichting van de Zuidas. De plannen zijn op enkele punten radicaal anders dan vijf jaar geleden het geval was. Krijgen we nog wel wat we wilden? Kunnen we leven met de huidige plannen? Daarover gaan wij als Werkgroep Stedelijke Ontwikkeling binnen de PvdA graag met jou in gesprek. Kom daarom langs op 24 april in het stadhuis! Lees gauw verder voor meer informatie. De PvdA werkgroep stedelijke ontwikkeling organiseert op dinsdagavond 24 april een discussie over de nieuwe plannen voor het Zuidasdok.

De aftrap voor de discussie wordt gegeven door Klaas de Boer, directeur dienst Zuidas. Op hem en op de stellingen zullen reageren: Rudy Stroink (projectontwikkelaar TCN), Sako Musterd (Hoogleraar Stadsgeografie aan de UvA) en Egbert de Vries (portefeuillehouder in stadsdeel Zuid). Daarna is zoals gebruikelijk het woord aan de zaal.

Om de discussie enigszins te structureren praten we aan de hand van de volgende stellingen:

1. De ontwikkeling van het Zuidasdok is niet per se nodig voor de ontwikkeling van de Zuidas
  2. Er is geen behoefte aan nog meer vierkante meters kantoor. Er kunnen beter woningen worden gebouwd .
  3. De NoordZuidlijn moet (zoals de oorspronkelijke bedoeling was) doorrijden naar Amstelveen.

Datum: dinsdag 24 april
Tijd: 20.00 uur
Plaats: stadhuis, ingang Zwanenburgwal. Vergaderzaal 0239, Wethouder De Rooszaal

View Larger Map