27 oktober 2011

Rattenoverlast Insulindeweg nog niet voorbij

Er is nog steeds aanzienlijke rattenoverlast in de Insulindeweg. Dat blijkt uit gesprekken die zijn gevoerd met bewoners van de Insulindeweg. Gelukkig heeft niet iedereen er last van maar bij sommige mensen komen de ratten zelfs in huis. Dit is onacceptabel. Daarom heeft de fractie via schriftelijke vragen opheldering gevraagd aan wethouder Ozotük (GL) van Openbare ruimte. De fractie wil dat de overlast zo snel mogelijk wordt verholpen.

De wethouder heeft eerder al aangegeven dat zij niet direct over wil gaan tot verdelging. De wethouder wil de overlast liever tegengaan door het verbod op het voeren van dieren en het snoeien van de bosjes waar de ratten zich schuilhouden. Deze maatregelen zijn zeker nuttig op de langere termijn, maar de fractie wil ook een oplossing voor de korte termijn. Vandaar deze schriftelijke vragen aan de wethouder:

@font-face { font-family: “Arial”;}@font-face { font-family: “Courier New”;}@font-face { font-family: “Times”;}@font-face { font-family: “Wingdings”;}@font-face { font-family: “Cambria”;}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 10pt; font-size: 12pt; font-family: “Times New Roman”; }p.yiv450121629msonormal, li.yiv450121629msonormal, div.yiv450121629msonormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 10pt; font-family: “Times New Roman”; }div.Section1 { page: Section1; }ol { margin-bottom: 0cm; }ul { margin-bottom: 0cm; }

· Welke resultaten zijn er de afgelopen tijd geboekt in de bestrijding van de plaag?

· Bent u van mening dat de overlast is verminderd?

· Zo ja, graag een toelichting op grond van concrete resultaten?

· Zijn er de laatste tijd aanvullende maatregelen genomen ter bestrijding van de rattenoverlast in de Insulindeweg?

· Zo nee, welke aanvullende maatregelen bent u nu van plan te nemen op korte termijn?

· Bent u van plan om de ratten daadwerkelijk direct te verwijderen uit de omgeving, het zij door ze te vangen, hetzij door verdelging?