8 oktober 2011

Nomineer iemand voor de Richter Roegholt-prijs 2011

Op de ALV van woensdag 14 december (officiële uitnodiging volgt nog) zal de Richter Roegholtprijs worden uitgereikt. Sinds 2005 wordt deze prijs jaarlijks door PvdA Amsterdam Centum uitgereikt aan personen of organisaties die een bijdrage leveren aan de verbetering van de sociale cohesie in Amsterdam.

Projecten kunnen door leden van PvdA Centrum tot en met 30 november worden genomineerd door een mailtje te sturen naar Bas van Drooge: [email protected].

Geef in deze e-mail duidelijk aan om welke organisatie of welk project het gaat, en waarom jij vindt dat deze organisatie of dit project een steuntje in de rug kan gebruiken. Geef ook de naam en de gegevens van een contactpersoon op.

De Richter Roegholtprjis bestaat uit een geldbedrag van € 500,- en is bedoeld als een aanmoedigingsprijs voor projecten of organisaties die een bijdrage leveren aan de verbetering van de sociale cohesie in Amsterdam. De prijs zal worden toegekend door een jury bestaande uit Bas van Drooge (afdelingsvoorzitter), Roeland Rengelink (stadsdeel wethouder), Alice Roegholt, Leon Deben (oud-fractievoorzitter).

Richter Roegholt was historicus, dichter en sociaal-democraat. Zijn leven lang heeft hij zich met zijn pen ingezet voor Amsterdam en de Binnenstad. Richter Roegholt is op 2 maart 2005 overleden, 79 jaar oud.

Klik hier voor eerdere winnaars en info over Richter Roegholt