13 mei 2011

Laat je niet bedonneren

Minister Donner wil de huren in de sociale sector in een klap verhogen met maximaal 120,- per maand zonder dat daar iets tegenover komt te staan. Dit om zogenaard de doorstroming te bevorderen. Slecht idee, vinden de PvdA, SP, GroenLinks en de huurdersvereniging. Daarom is er een actiesite opgezet met als motto: Laat je niet bedonneren. Doe mee en stuur een protestemail naar de minister om je ongenoegen kenbaar te maken.

De PvdA vindt ook dat er wat moet gebeuren op de huurmarkt, maar niet op deze manier. Alleen de huurmarkt aanpakken, en dan de rekening neerleggen bij de huurders, is een heel slecht idee. Een hervorming van de woonmarkt kan alleen als ook wat wordt gedaan aan de hypotheekrenteaftrek. Het plan van Donner gaat ervan uit dat de verhuurders het recht krijgen om in een keer 25 extra woonpunten te rekenen voor de huurwoning, zonder dat er welke woningverbetering dan ook tegenover staat. Stop deze ordinaire lastenverzwaring en kom in actie. Na naar de actiesite en stuur de minister een protest e-mail