14 juni 2010

Kanovereniging IJburg van start

Afgelopen zondag is de officiële start gevierd van Kanoverening IJburg. Op camping Zeeburg vonden allerlei demonstraties plaats. Kanovereniging IJburg is zowel voor volwassenen als voor de jeugd. Er vonden afgelopen zondag tal van demonstraties plaats, waaronder aandacht voor zeekanoën en reddingstechnieken. Na de demonstraties mochten bezoekers gratis kanovaren.

Elke woensdag zijn er activiteiten voor basisschoolkinderen, waaronder kanopolo. Dit polospel wordt zittend vanuit een kano op het water gespeeld. Op zondagen kunnen kinderen samen met hun ouders een kanotocht maken. Ook voor mensen met een beperking is er een programma.

Meint Helder (fractievoorzitter PvdA Amsterdam Oost) is blij met dit initiatief. "Na het onderzoek voor een locatie voor een speeltuin op IJburg en het besluit om tennisbanen aan te leggen is dit de volgende voorziening op IJburg. En de kracht is dat al deze initiatieven vanuit de bewoners zijn gekomen."

Op dit moment huist de kanovereniging IJburg op camping Zeeburg. Dit is tijdelijk. Samen met het stadsdeel wordt nog gekeken naar een locatie waar de vereniging zich definitief kan vestigen.