26 februari 2010

MANDIRS IN ZUIDOOST WILLEN WEL DEGELIJK SAMENWERKEN !

Marcel was vrijdag 12 februari te gast bij Radio Ujala, het best beluisterde en zeer professionele Hindoe-radiostation van Nederland. Onverwachts werd hem gevraagd te bemiddelen in een al langlopende discussie tussen enkele Hindoe-stromingen, partijen en het Stadsdeel Zuidoost. Onderwerp van het jarendurende geschil is de bouw van een definitieve mandir voor alle Hindoe-stromingen. Marcel zegde toe wel met de partijen te willen praten.

Achtergrond
Al 16 jaar staat in de Bijlmer een nood-mandir. Tot nu toe is het geen enkele partij gelukt een sluitend plan voor een definitief gebedshuis in te dienen. Om nu wel tot een definitieve mandir te komen heeft het Stadsdeel kortgeleden een inschrijving uitgeschreven, waaruit een ondernemer, exploitant van kinderdagverblijven, werd verkozen om de bouw van het nieuwe gebedshuis voor te bereiden. De ondernemer is overigens ook van Hindoe-afkomst, echter de religieuze partijen waren hierover teleurgesteld. Zij hadden een andere voorkeur.

Concept intentieverklaring
Nog dezelfde middag werd Marcel door alle partijen uitgenodigd. In een openhartig gesprek is de samenwerking tussen de ondernemer/ontwikkelaar en de voorzitters van de beide religieuze stromingen met een concept intentieverklaring beklonken!

Op verzoek van alle partijen mocht Marcel persoonlijk dezelfde vrijdagavond het resultaat bekendmaken op een grote religieuze bijeenkomst in de tijdelijke mandir ter ere van de Bezinningsnacht ter ere van de God Shiva.