16 november 2009

Fatima Elatik kandidaat lijsttrekker in Amsterdam Oost

Met trots presenteert het gezamenlijke bestuur Oost van de PvdA de concept kandidatenlijst voor de deelraadsverkiezingen in maart 2010. Nummer 1 van de lijst is Fatima Elatik (36 jaar), de huidige voorzitter van het Dagelijks Bestuur in het stadsdeel Zeeburg. De stadsdelen Oost-Watergraafsmeer en Zeeburg gaan in het voorjaar van 2010 met elkaar fuseren. Het nieuwe stadsdeel Oost wordt daarmee met ruim 100.000 inwoners één van de grootste stadsdelen van Amsterdam.

De nummer 2 van de lijst is Germaine Princen (49 jaar). Zij is nu Dagelijks Bestuurder in het stadsdeel Oost-Watergraafsmeer. Beoogd fractievoorzitter is Meint Helder (39 jaar). Hij is nu raadslid in Oost-Watergraafsmeer en staat op plaats nummer 3 van de kandidatenlijst. Lijstduwer is Nico Salm (60 jaar) die op dit moment Dagelijks Bestuurder in Zeeburg is.

Het gezamenlijk bestuur was unaniem in haar besluit om de door de adviescommissie opgestelde kandidatenlijst met enkele wijzigingen over te nemen. De lijst vormt volgens Peter de Jong, voorzitter van het gezamenlijke bestuur, “een evenwichtige mix van (bestuurlijke) ervaring, leeftijden, achtergronden en interesses. In Oost hebben we een mooie lijst met kandidaten, die met lef en liefde de komende maanden campagne gaan voeren voor een goed verkiezingsresultaat. De PvdA heeft in beide stadsdelen de afgelopen jaren laten zien dat we veel voor bewoners kunnen betekenen en dat zal in het nieuwe stadsdeel Oost ook weer zo zijn. Met deze kandidaten heb ik daar alle vertrouwen in.”

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 3 december aanstaande stellen de leden van de beide afdelingen in een gezamenlijke vergadering de kandidatenlijst definitief vast. Want, zo geeft Peter de Jong aan: “Bij de PvdA zijn en blijven het de leden en tenslotte de kiezers die het laatste woord hebben.”

De volledige kandidatenlijst:

1. Fatima Elatik