Goed onderwijs

Een gelukkige stad is een emancipatiemachine, waarin iedereen hogerop kan komen. Kansengelijkheid begint bij goed onderwijs voor iedereen.

Wij investeren in onderwijs, vooral waar dit het hardst nodig is. Het bestrijden van kansenongelijkheid en tweedeling hoort tot de kernopdrachten van de sociaal-democratie. Door kansenongelijkheid gaat talent verloren en geven we ruimte aan teleurstelling en frustratie, in plaats van dromen en ambitie. Mensen gelijke kansen bieden voorkomt dat een valse start levenslang leidt tot achterstand. Het zorgt voor een betere, gelukkigere samenleving voor iedereen.

Marjolein Moorman

Fractievoorzitter Marjolein Moorman is Universitair Hoofddocent Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Marjolein heeft Communicatiewetenschappen gestudeerd en is gepromoveerd. Kijk ook eens op www.marjoleinmoorman.nl “Amsterdam is voor mij de mooiste stad op aarde. Een thuis voor 800.000 Amsterdammers. Ik wil dat in Amsterdam iedereen de kans krijgt het beste uit zichzelf te halen. Daarom maak

Meer over Marjolein Moorman
Doe mee!

Amsterdam is de mooiste stad op aarde, maar verandert wel heel snel. Help mee om de stad een thuis voor iedereen te houden.

Ik doe mee