Amsterdam voor iedereen

Amsterdam mag geen inwisselbare westerse hoofdstad worden, zoals Londen of Parijs, waar alles alleen nog maar om geld lijkt te draaien. Wij willen dat alle Amsterdammers profiteren van het succes van de stad.

Amsterdam is een gigantisch succes. Te veel bedrijven en personen willen geld verdienen over de rug van dat succes. Amsterdammers zitten met de gebakken peren. Ze zien hun buurt snel veranderen. Het wordt steeds drukker, met meer overlast, huizenprijzen stijgen en hele straten lijken soms alleen nog maar voor toeristen te zijn. Amsterdam is altijd een stad geweest voor iedereen. Een toevluchtsoord en vrijplaats voor andersdenkenden, creatievelingen en progressieven – die in harmonie leven met ondernemers en zakenlieden, met eenlingen en grote gezinnen. Als we dit willen behouden, moeten we ons open karakter beschermen. Om te voorkomen dat Amsterdam een stad wordt waar alles alleen nog maar om geld draait. Zodat Amsterdam een stad voor iedereen blijft.

Dennis Boutkan

Dennis Boutkan is lid van de gemeenteraadsfractie van de PvdA Amsterdam. Dat combineert hij met zijn werk als arbeidspsycholoog bij zijn eigen bedrijf Upstream Consulting, waarmee hij zowel in de publieke, als private sector werkzaam is. Daarnaast is hij maatschappelijk zeer actief. Zo was hij tussen 2006 en 2012 voorzitter van het COC Amsterdam. Dennis is woordvoerder

Meer over Dennis Boutkan