Praat mee over ons verkiezingsprogramma!

Op 16 maart 2022 zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Daarom schrijven we samen een plan dat Amsterdam nog mooier maakt. In dat plan gaat het om gelijkwaardigheid, jezelf kunnen zijn en gemeenschappelijkheid. Op dit moment is de concept-versie van het verkiezingsprogramma gepubliceerd.

Als je lid bent, kun je vóór 8 oktober 12:00 uur nog wijzigingen indienen.

Luisteren naar Amsterdammers

Bij het verkiezingsprogramma is alle input welkom. Zo hebben de elf commissieleden gepraat met leden, ervaringsdeskundigen en experts. De commissie wilde met alle Amsterdammers praten, óók als je niet lid bent van de PvdA. Zo maken we samen het beste plan voor de stad.

Hieronder alle manieren waarop Amsterdammers het programma konden beïnvloeden:

• In april – mei waren zeven digitale thema-sessies met inwoners van Amsterdam, waaraan iedereen online kon deelnemen. De thema’s waren (1) Wonen, wijken en vervoer, (2) Veilig jezelf kunnen zijn, (3) Gelijke mogelijkheden, (4) Energie, warmte en groen, (5) Kunst en cultuur, (6) Werken in de economie van de toekomst en (7) Gezond in Amsterdam.
  • In juni heeft de verkiezingsprogrammacommissie “meelezers” geselecteerd. Dat zijn Amsterdamse PvdA’ers die de concept-programmateksten gaan bekijken en becommentariëren. Voor meer informatie, klik hier.
  • Daarnaast is er een online ledenpanel georganiseerd. Wil je weten wat daaruit kwam? Klik hier.
  • Verder kon iedereen tot 14 juni inbreng mailen naar GR22Programmacommissie@pvda.nl.
  • Ben je lid? Dan kun je het gepubliceerde concept-programma nog aanpassen. Klik hier voor meer informatie hoe je amendementen kunt indienen.

Op weg naar het verkiezingsprogramma

Benieuwd wat er met je input wordt gedaan? De commissie houdt jullie graag op de hoogte en deelt daarom updates in onderstaande serie ‘Op weg naar de verkiezingen’.

Kijk hier voor meer informatie over de leden van de verkiezingsprogrammacommissie.