Door Pia van den Berg op 2 juli 2015

Wijktheaters niet snoeien maar bloeien

Amsterdam heeft een aantal prachtige wijktheaters als Podium Mozaiek, de Tolhuistuin, de Meervaart en het Bijlmerparktheater. Vitale plekken in de stad die een breed publiek bereiken. De begroting van deze plekken staat onder druk omdat de bestuurscommissies moeten bezuinigen en ook deze instellingen korten. GroenLinks en de PvdA vinden dit zorgelijk, juist omdat dit niet de eerste keer is dat er gekort wordt op deze plekken. Daarom hebben beide partijen gezamenlijk een motie in de raad ingediend om gelden die overbleven voor kunst en cultuur te bestemmen voor deze wijktheaters. Deze motie heeft het gehaald. Dat geeft de wijktheaters een steun in de rug en zorgt dat er nu geen mensen ontslagen hoeven te worden, of dat er bezuinigd moet worden op programmering. Laat de wijktheaters bloeien!

Pia van den Berg

Pia van den Berg is lid van de gemeenteraadsfractie van de PvdA Amsterdam. Van den Berg is oud-directeur van theater De Engelenbak. Pia is woordvoerder Kunst & Cultuur, Lokale Media, Monumenten, Openbare Ruimte & Groen, Klimaat, Energie & Luchtkwaliteit en Water. “Mijn hele leven heb ik mij ingezet voor kunst en cultuur in Amsterdam. Begonnen

Meer over Pia van den Berg