Door Hendrik Jan Biemond op 20 juni 2019

We zitten in een klimaatcrisis

De PvdA Amsterdam heeft tijdens de raadsvergadering van 20 juni 2019 voor het uitroepen van een klimaatcrisis gestemd. Onze woordvoerder duurzaamheid Hendrik-Jan Biemond verklaarde deze keuze door in zijn inbreng te benadrukken dat “verandering begint bij bewustzijn.”

“En dat is nodig,” vervolgde Biemond zijn betoog. “De ernst van de klimaatverandering overstijgt ieders politiek belang. En natuurlijk, het onderwerp staat inmiddels al hoog op de politieke agenda. Het college heeft met de routekaart Amsterdam Klimaatneutraal 2050 in gang gezet om ons te ontdoen van Co2 uitstoot. Maar het blijft belangrijk de ernst van de situatie te agenderen. Dat creëert en houdt bewustzijn vast. De PvdA Amsterdam ondersteunt om die reden het initiatief een klimaatcrisis af te kondigen.”

Hendrik Jan Biemond

Advocaat / 48 jaar / Amsterdam De Pijp Amsterdam is van ons allemaal. We moeten dus verschillen respecteren en niet uitvergroten. Ik voel me juist in deze tijd geroepen daar een bijdrage aan te leveren. Alleen samen brengen we de stad weer in balans

Meer over Hendrik Jan Biemond