Door Henk Boldewijn op 5 augustus 2014

Waar blijft het Nelson Mandelaplein?

nelson mandelapark Bezoekers van het Kwaku zomerfestival keken dit weekend wellicht raar op. In het Bijlmerpark hingen namelijk bordjes met Nelson Mandelapark. En nee, dit is niet de gemeente die de naam van het park heeft omgedoopt, dat hebben bewoners zelf gedaan.

Raadslid Henk Boldewijn: ‘In december heeft de gemeenteraad unaniem besloten dat er een straat of plein naar Nelson Mandela vernoemd moet worden. Daar sta ik volledig achter. Maar dan moet het wel gebeuren. Blijkbaar worden Amsterdammers zo ongeduldig dat ze zelf in actie zijn gekomen.’

Henk Boldewijn heeft hierom vragen gesteld in de gemeenteraad: ‘Amsterdam heeft een wedstrijd uitgeschreven om van Amsterdammers te horen waar die vernoemde straat of plein moet komen. Dat is alleen al vier maanden geleden. Amsterdammers willen weten wat de uitslag is.’

Henk Boldewijn

Henk Boldewijn is gemeenteraadslid van de PvdA, hij was sinds 2006 lid van de stadsdeelraad Zuidoost. Hij werkt als gymleraar op een basisschool in Amsterdam Zuidoost. Henk is woordvoerder Verkeer & Vervoer. “Ik sta voor een stad in beweging, Waar mensen verbondenheid voelen, sportief en tolerant zijn, Een veilige stad met voldoende werk en betaalbare