Door Marjolein Moorman op 30 maart 2017

Uitverkoop van Amsterdam in kaart #SALE020

‘Kaasverkoper Tans slaat het grote geld van toeristenketens af’
‘1 op de 6 woningen in handen van beleggers: hogere huren’

Het draait steeds meer om geld in onze stad..

Om de uitverkoop van Amsterdam én de helden die er wat aan doen in kaart te brengen, hebben we een plattegrond gemaakt met de steeds duurdere (studenten)appartementen, grote megahotels maar ook de heldhaftige kleine ondernemers en anderen die het grote geld weerstaan.

Ongoing project!

Deze kaart is een begin en we vullen ‘m constant aan met gebeurtenissen waar ’t streven naar rendement ’t wint van de Amsterdammer en de verhalen van mensen die dat juist tegen proberen te gaan. We beginnen nog maar net… dus heb je een idee hoe we dit nog beter in beeld kunnen brengen? Heb je voorbeelden die zeker op deze kaart moeten? Laat het ons weten! In reactie op deze post of via de mail kan ook: pvda@amsterdam.nl.

#SALE020

Marjolein Moorman

Fractievoorzitter Marjolein Moorman is Universitair Hoofddocent Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Marjolein heeft Communicatiewetenschappen gestudeerd en is gepromoveerd. Kijk ook eens op www.marjoleinmoorman.nl “Amsterdam is voor mij de mooiste stad op aarde. Een thuis voor 800.000 Amsterdammers. Ik wil dat in Amsterdam iedereen de kans krijgt het beste uit zichzelf te halen. Daarom maak

Meer over Marjolein Moorman