Trots op het bestuur!

21 november 2019

Wat een prachtige ALV hadden we gister als PvdA Amsterdam bij NoLimit in Zuidoost.

Ik ben trots op de bestuursleden en op wat we aan de leden konden presenteren: een doe-begroting waarin we geld uitgeven aan concrete projecten, een gloednieuwe leergang voor politiek talent, het opnieuw organiseren van het Entreetraject voor nieuwe leden, een routekaart richting de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 (dichterbij dan je denkt) en als kers op de taart een eigen onderkomen: een prachtig pand midden in de stad!

Daarna gingen we ouderwets de inhoudelijke discussie met elkaar aan. Met een actuele motie over het woonakkoord (prestatieafspraken) van o.a. Bouwe Olij, konden we gelijk los op een van onze kernidealen: volkshuisvesting. Na afloop klonk zelfs applaus voor de levendige discussie, met veel kennis van zaken van veel leden. Fractievoorzitter Sofyan Mbarki voelde de motie als steun in de rug om komende tijd ook een stevige discussie in de gemeenteraad te voeren.

Daarna schoof onze wethouder Marjolein Moorman aan om ons bij te praten over welke portefeuilles zij nu allemaal waarneemt nu onze tweede wethouder Sharon Dijksma met zwangerschapsverlof is. Een hele mond vol. Maar het meest glundert zij toch altijd als ze over onderwijs praat.

Het bestuur is nu een jaar aan de slag en heeft zijn prioriteiten scherp. Na deze ALV kunnen en moeten wij door om al de gepresenteerde plannen en ambities te realiseren. Dat gaat zeker lukken met alle enthousiaste, leuke leden, jong en oud, net nieuw of al jarenlang in de weer. En natuurlijk met onze lokale politici (wat waren jullie met veel gisteren!) en afdelingen in de stadsdelen.

Hopelijk tot snel allemaal in ons mooie campagnepand. Vergeet je ondertussen niet aan te melden voor onze Hart voor Amsterdam-leergang.

Ik vind ons een leuke, diverse, idealistische club.
Wees welkom!

Bas Torenvliet