Door Marjolein Moorman op 17 september 2012

Tekorten basisscholen niet ten koste van kwaliteit

Vandaag op voorpagina’s Parool en Volkskrant weer zorgelijke berichten over miljoenentekort bij schoolbesturen van diverse basisscholen. Ook in Amsterdam kampen een aantal schoolbesturen met flinke tekorten.

De PvdA Amsterdam maakt zich hier al tijden grote zorgen over. Wij vrezen dat de financiele tekorten ten koste gaan van de kwaliteit van het Amsterdamse onderwijs. De afgelopen jaren hebben wij flink geïnvesteerd om de kwaliteit van onderwijs te verbeteren.
Dat heeft fantastische resultaten opgeleverd. In 2009 waren nog 40 basisscholen in de stad zwak tot zeer zwak. In 2012 waren dat er nog maar 9, mede dankzij de Kwaliteitsaanpak Basisonderwijs Amsterdam.

In juli stelden wij daarom al schriftelijke vragen over de financiele consequenties voor de onderwijskwaliteit. Aanstaande woensdag praten we er verder over in de raad.

Marjolein Moorman

Wethouder Marjolein Moorman heeft de portefeuilles Onderwijs, Armoede en Schuldhulpverlening. Hiervoor was ze fractievoorzitter en Universitair Hoofddocent Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Marjolein heeft Communicatiewetenschappen gestudeerd en is gepromoveerd. Kijk ook eens op www.marjoleinmoorman.nl “Amsterdam is voor mij de mooiste stad op aarde. Een thuis voor 800.000 Amsterdammers. Ik wil dat in Amsterdam iedereen de

Meer over Marjolein Moorman