Door Sofyan Mbarki op 14 januari 2015

Sofyan Mbarki: Ik kom in je klas!

PvdA-raadslid Sofyan Mbarki wil Amsterdamse leraren helpen om met hun leerlingen in gesprek te gaan over de aanslagen in Parijs, extremisme en vrijheid. Hij biedt aan om langs te komen en het gesprek mede op gang te brengen. Dinsdagavond plaatste hij deze oproep op Twitter.

Mbarki: ‘Ik merk dat vele docenten moeite hebben om dit gesprek te voeren met hun leerlingen. Het zijn lastige onderwerpen, die gevoelig kunnen liggen bij verschillende leerlingen. Maar juist daarom is het belangrijk om daar met elkaar over in gesprek te gaan. Ik werk zelf al jaren als docent in Amsterdam en zie elke keer weer hoeveel waarde het heeft om dat te blijven doen.’

In het televisieprogramma RTL Late Night werd gisteren door meerdere leraren gesproken over hun gesprekken met leerlingen. Ook daar werd aangegeven dat de aanslagen in Parijs een lastig onderwerp zijn. Lees en kijk hier terug.

Ben jij een docent en geinteresseerd om samen met Sofyan Mbarki het gesprek met de leerlingen te voeren over Parijs, extremisme, vrijheid, discriminatie, etc.? Mail hem zelf op S.Mbarki@raad.amsterdam.nl.

Sofyan Mbarki

Sofyan Mbarki is fractievoorzitter van de gemeenteraadsfractie van de PvdA, Lid van de Raad van Toezicht van het Regio College, Trainer/Adviseur onder andere in het onderwijs, tevens lid van de  Raad van Advies van de  Politieacademie en voormalig teammanager op het Calvijn College. “Als geboren Amsterdammer zet ik mij in voor een stad waar iedereen

Meer over Sofyan Mbarki