Door op 19 april 2015

Opinie: Oneens met steunbetuiging van PvdA aan UvA-protest

De Amsterdamse PvdA-leden hebben zich in een motie solidair verklaard met de studenten en docenten van de Universiteit van Amsterdam (UvA) die opkomen voor democratie en ageren tegen rendementsdenken. Twee emeritus hoogleraren zijn het oneens en reageren in een brief op de aangenomen motie.

In een reactie schrijven emeritus hoogleraren Harm Pinkster en Walter Hoogland dat de Amsterdamse PvdA in de motie te gemakkelijk de kant kiest van de protesterende studenten. Zij vrezen dat de universiteit zowel publicitair als financieel grote schade zal ondervinden door de ontstane situatie.

Pinkster en Hoogland schrijven in de slotalinea van hun artikel: “Hier heeft de PvdA de kans om een visie te ontwikkelen, die de basis kan vormen voor een politieke agenda, waarin geprobeerd wordt op een sociaal rechtvaardige manier de toekomst van ons land en daarmee onze kinderen en kleinkinderen te verzekeren.”

Download hier het opinieartikel van Walter Hoogland en Harm Pinkster.

Wat vindt u? Reageren kan onderaan dit bericht.