3 december 2015

Quotes na levendige debatavond over referendum Oekraïne

De debatavond over het referendum over het associatieverdrag met Oekraïne leidde op 30 november tot een gevarieerde en boeiende avond, in het Badhuistheater. De volgende ochtend vroegen we alle deelnemers of zij de avond in een korte quote wilden samenvatten, waarmee een verslag van de discussie ontstaat.

Hier lees je de uitspraken:

Paul Tang:
“Liever een democratische buur dan een verre vriend. Daarom: voor de samenwerking en de overeenkomst met Oekraïne!”

Embassy of Ukraine:
“Association Agreement beneficial for all: NL, EU, Ukraine. Final Farewell to USSR for us, stability and security on eastern borders for EU.”

Tony van der Togt
“Als Oekraine niet met steun van het Associatie-verdrag met de EU de kans krijgt zich tot een democratische rechtsstaat te ontwikkelen, speelt dat Poetin in de kaart. Dit is een strijd tussen twee visies op Europa: de een gebaseerd op waarden en de andere op machtspolitiek.”

Pepijn van Houwelingen
“Hoog tijd dat de Nederlandse bevolking zich kan uitspreken in een referendum over dit associatieverdrag met een land in (burger)oorlog.”

Was je er ook bij en wil je jouw quote nog kwijt? Mail [email protected].

En natuurlijk zijn er foto’s:

Arjan Berkvens

Paul Tang

12341574_1200038253344154_1628040774185595788_n

Arjan Berkvens en Olexander Horin

Jamila Aanzi en Niesco Dubbelboer

Arjan Berkvens, Olexander Horin en Pepijn van Houwelingen

Jamila Aanzi, Tony van der Togt, Linda Senden en Paul Tang

Over het referendum over Oekraïne wordt nog doorgepraat, ook binnen de partij. Zie bijvoorbeeld de motie die over dit onderwerp is ingediend voor het congres in februari.