Door Marjolein Moorman op 5 juli 2019

PvdA020 Podcast: meer perspectief en maatwerk voor Amsterdammers in armoede

Armoede is een hardnekkig probleem in Amsterdam. Zo’n 140.000 Amsterdammers leven van een laag inkomen, 27.407 Amsterdamse kinderen groeien op in een gezin dat met weinig moet rondkomen en één op de vier Amsterdammers heeft te kampen met schulden. Om dit armoedemonster in de stad te lijf te gaan, lanceert onze wethouder Marjolein Moorman vandaag een nieuwe armoede-aanpak  waarin twee woorden centraal staan: perspectief en maatwerk.

In aflevering #2 van de PvdA020-podcast “De groeiende stad” gaat onze wethouder Marjolein Moorman met onze host Maurits Appeldoorn in gesprek over armoede in Amsterdam. “In geldproblemen komen is honderd keer makkelijker dan eruit komen. Ik wil Amsterdammers die leven in armoede uitzicht geven op een beter leven. Daarom ga ik mensen die aan het werk gaan langer ondersteunen en zorgen we ervoor dat mensen de hulp krijgen die ze echt verder brengt.

Beluister hieronder aflevering #2 van de Groeiende Stad met onze wethouder Marjolein Moorman hieronder.

Marjolein Moorman

Marjolein Moorman is onze wethouder Onderwijs, Armoede, Schuldhulpverlening en Jeugdzorg en was de lijsttrekker van de PvdA Amsterdam bij de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022. De strijd voor gelijke kansen staat centraal in alles wat zij doet. Wil jij alles over haar weten? Bezoek dan haar website www.marjoleinmoorman.nl Marjolein haar verhaal voor Amsterdam   Marjolein haar

Meer over Marjolein Moorman