Door Emre Ünver op 18 september 2014

PvdA-plan definitief: gratis OV voor arme ouderen

Het PvdA-plan van gratis openbaar vervoer voor ouderen met een minimaal inkomen wordt definitief ingevoerd. Dat maakten wethouders Ivens en Vliegenthart vandaag bekend. De PvdA is verheugd dat haar voorstel, dat eerst als proefregeling werd ingevoerd, een definitieve invulling krijgt.

PvdA-raadslid Emre Ünver, initiatiefnemer van dit voorstel: ‘Voor veel Amsterdamse ouderen met een minimaal inkomen is een ritje met de tram iets wat zij zich niet altijd kunnen veroorloven. Deze regeling zorgt er voor dat zij zich makkelijker kunnen verplaatsen en hun familie of vrienden kunnen opzoeken. Wij zijn blij dat het huidige college ons beleid op dit vlak door wil zetten’.

Sinds september 2013 rijden Amsterdammers van 65 jaar of ouder met een minimum inkomen gratis met tram, bus en metro tijdens daluren.

Emre Ünver

Emre ünver is sinds 2006 lid van de gemeenteraad van Amsterdam en vice-fractievoorzitter. Emre heeft een afgeronde HBO-opleiding Commerciële Economie. Emre is woordvoerder Armoede en lid van het presidium. Tevens is hij plaatsvervangend voorzitter van de gemeenteraad. “Amsterdam is DE stad die wat er ook gebeurt zijn hoofd koel en zijn hart warm houdt. Of

Meer over Emre Ünver