Door Marjolein Moorman op 24 juni 2015

PvdA kritisch over stedenband Tel-Aviv

Vorige week werd in de Commissie Algemene Zaken het voorstel tot een stedenband met Tel Aviv en samenwerking met Ramallah besproken. De PvdA heeft zich tijdens die behandeling kritisch opgesteld tegenover het plan. Vanuit verschillende hoeken kwamen daar veel reacties op, waarbij de waardering zeer variërend was. Vandaag legt fractievoorzitter Marjolein Moorman in het Parool uit waarom volgens haar een stedenband geen goed idee is en hoe een samenwerking in een andere vorm wel vruchtbaar zou kunnen zijn.

Lees hier het Parool-artikel ‘Symbool stedenband polariseert‘.

Marjolein Moorman

Wethouder Marjolein Moorman heeft de portefeuilles Onderwijs, Armoede en Schuldhulpverlening. Hiervoor was ze fractievoorzitter en Universitair Hoofddocent Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Marjolein heeft Communicatiewetenschappen gestudeerd en is gepromoveerd. Kijk ook eens op www.marjoleinmoorman.nl “Amsterdam is voor mij de mooiste stad op aarde. Een thuis voor 800.000 Amsterdammers. Ik wil dat in Amsterdam iedereen de

Meer over Marjolein Moorman