30 mei 2017

PvdA dient initiatiefvoorstel erfpacht in

Vandaag dient fractievoorzitter Marjolein Moorman het PvdA-initiatiefvoorstel ‘Eerlijk delen met Erfpacht’ in. Moorman: ‘Dit plan heeft drie belangrijke peilers. Het is eerlijk, het is transparant en het is betaalbaar. De PvdA gelooft dat dit de basis moet het zijn onder het nieuwe erfpacht-systeem.’

Lees het PvdA-plan hier

‘Ons plan is duidelijk. Ga bij berekening van de erfpacht uit van de laatst bepaalde canon en corrigeer dit voor inflatie met een kleine opslag. Zo weet iedereen waar hij of zij aan toe is. Daar hebben Amsterdammers nu eindelijk wel eens recht op’, aldus fractievoorzitter Marjolein Moorman. ‘Het college van VVD, D66 en de SP probeert er een erfpacht-plan doorheen te jagen, waar eigenlijk niemand blij van wordt. Kopers niet, huurders niet, de VEH niet en ook de SEBA niet. Terwijl dit plan enorme financiële consequenties heeft voor Amsterdammers.

De PvdA heeft al langere tijd gevraagd om doorrekening van de eigen erfpacht-plannen. Fractievoorzitter Moorman: ‘Amsterdammers hebben behoefte aan duidelijkheid en transparantie. Wij geloven dat ons plan dat is. Daarom dien ik het nu als initiatiefvoorstel in en ben ik erg benieuwd naar de doorrekening ervan.’

Waar ben je naar op zoek?