Door op 29 november 2013

PvdA Amsterdam blij met aangifte

De PvdA Amsterdam is blij met de aangifte die Seba (Stichting erfpachters belang Amsterdam) tegen de PvdA en GroenLinks heeft gedaan.

Wij gaan die strijd met de vastgoedlobby graag aan om de discussie te voeren over wat er de laatste paar weken in Amsterdam is gebeurd. Want de PvdA accepteert niet dat handtekeningen van Amsterdammers door bangmakerij en onder valse voorwendselen worden geronseld.

Nadat wij wekenlang signalen kregen dat dit op grote schaal gebeurde in Amsterdam, is een aantal eigen gesprekken vastgelegd.  Dit gebeurde in de openbare ruimte, terwijl een ingehuurd commercieel bureau medewerkers van de PvdA Amsterdam en GroenLinks benaderde voor een handtekening.

Hiermee hebben we aangetoond dat Amsterdammers bang werden gemaakt met onwaarheden. Dat hebben we aan de kaak gesteld in de gemeenteraad. De PvdA Amsterdam is groot voorstander van referenda. Het gaat ons om de manier waarop de handtekeningen zijn geronseld. Je moet een politieke discussie voeren op basis van goede argumenten niet op basis van leugens.

We kijken ernaar uit wat de rechter hierover te zeggen heeft.

Waar ben je naar op zoek?