Door op 19 januari 2016

Poorter: Pak nepsites voor huurwoningaanbod aan

De PvdA wil voorkomen dat nepsites nog meer huuraanbod kunnen aanbieden. Eerder vandaag waarschuwde de Amsterdamse Federatie van Woningcorporaties (AFWC) dat de grote vraag op de woningmarkt alsmaar meer oplichters aantrekt. PvdA Amsterdam vraagt de wethouder in de raadsvergadering van woensdag 20 januari om deze nepsites in kaart te brengen, woningzoekers erover te informeren en waar het kan de websites het werk onmogelijk te maken.

De woningcorporaties trekken aan de bel over nepsites die tegen hoge kosten het vrije sector-huuraanbod van de corporaties aanbieden. ‘Het kost alleen maar geld en de kans dat je ook inderdaad een woning krijgt, is minimaal’, zegt Berthilde Lammertink van het AFWC.

PvdA-raadslid Maarten Poorter maakt zich zorgen over deze praktijken. ‘Het is in deze tijden al moeilijk genoeg om een woning te vinden in Amsterdam. Dat je je vervolgens ook nog een weg moet banen door de malafide websites, waar je binnen de kortste keren veel geld aan kwijt bent, kun je daar niet bij hebben’.