Politiek Café De Rode Werf: De PvdA uit het slop?

3 oktober 2019

Politiek Café De Rode Werf

PvdA Amsterdam

Datum:           maandag 14 oktober 2019

Tijd:                20.00 – 22.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur

Locatie:          De Roode Bioscoop, Haarlemmerplein 7

De PvdA uit het slop?
De PvdA lijkt de weg omhoog weer te hebben gevonden. Hoe komt dat? Is het  ‘gewoon’ het harde  werk van PvdA’ers op landelijk en lokaal niveau? Is het ‘alleen de verpakking’ of zijn het onze ideeën die mensen aantrekken en overtuigen? Blijven kiezers, of zijn ze ook zo weer weg? Werken landelijke en lokale PvdA-politici wel goed samen  om elkaar te versterken – zo ja, hoe dan?

Hierover organiseren we op 14 okober een goed gesprek tussen Marjolein Moorman, Amsterdamse partijleider en wethouder; twee voormalige partijvoorzitters, Lilianne Ploumen, Tweede Kamerlid en oud-minister, als actieve PvdA-politici en Felix Rottenberg, tevens voorzitter van de Wiardi Beckman Stichting; en Armen Hakhverdian, hoofddocent politicologie aan de UvA en maker van de populaire politieke podcast Stuk Rood Vlees. Onder leiding van Pieter Hilhorst, oud-wethouder en publicist, geven zij op basis van hun kennis en ervaring hun visie op hoe de vlag erbij hangt voor de Nederlandse sociaaldemocratie.

Programma
20.00 uur             Welkom door Pieter Hilhorst, gesprek met Lilianne Ploumen en Marjolein Moorman over de huidige koers en aanpak van de PvdA en hun ideeën over mogelijke verdere verbeteringen

20.30 uur             Reactie van Armen Hakhverdian en Felix Rottenberg, korte reactie zaal

20.45 uur             Pauze

21.00 uur             Column door Kaj Leers, communicatiestrateeg en bestuurder PvdA Amsterdam

21.05 uur             Gesprek tussen de vier forumleden, gevolgd door vragen en reacties uit de zaal

22.00 uur             Borrel

Wij heten u graag van harte welkom bij De Rode Werf op 14 oktober!

Redactie De Rode Werf

Waar ben je naar op zoek?