Door Marjolein Moorman op 1 april 2015

MBO-verbeterplan van PvdA unaniem aangenomen.

Het initiatiefvoorstel van de PvdA en GroenLinks ter verbetering van de MBO-scholen is vandaag unaniem aangenomen door de gemeenteraad. Het voorstel, dat afgelopen zomer al werd ingediend samen met GroenLinks, werkt aan ondersteuning voor kwaliteitsverbetering, de aansluiting van MBO-scholen op de arbeidsmarkt en transparantie over de prestaties van de scholen.

PvdA-fractievoorzitter Marjolein Moorman is verheugd dat de plannen ter verbetering van het MBO zijn omarmd door de gemeenteraad en het college en dat die worden omgezet tot beleid. ‘Nog te vaak wordt de importantie van MBO-scholen in ons land onderschat. Ik ben blij dat Amsterdam laat zien heel veel waarde te hechten aan al deze MBO-leerlingen.’

Het college heeft de plannen uit het initiatiefvoorstel overgenomen in hun integrale MBO-agenda zoals die vandaag door de gemeenteraad werd aangenomen.

Marjolein Moorman

Wethouder Marjolein Moorman heeft de portefeuilles Onderwijs, Armoede en Schuldhulpverlening. Hiervoor was ze fractievoorzitter en Universitair Hoofddocent Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Marjolein heeft Communicatiewetenschappen gestudeerd en is gepromoveerd. Kijk ook eens op www.marjoleinmoorman.nl “Amsterdam is voor mij de mooiste stad op aarde. Een thuis voor 800.000 Amsterdammers. Ik wil dat in Amsterdam iedereen de

Meer over Marjolein Moorman