Door Sofyan Mbarki op 9 april 2015

Marokkaanse jongens hoeven niet beschermd te worden

Om radicalisering tegen te gaan, moet je het debat in de stad zoveel mogelijk ruimte geven, zo betoogden raadslid Sofyan Mbarki (PvdA) en Jan Paternotte (D66) in het Parool deze week. Een debat waarbij deelnemers verwerpelijke en wellicht gevaarlijke idealen ten tonele spreiden, moet je niet verbieden, zoals vorig jaar in het debatcentrum Argan gebeurde. Zulk soort debatten zijn belangrijk om die gevaarlijke ideeën juist te kunnen weerleggen. Zoals de twee raadsleden schrijven: ‘Juist door debat te faciliteren geven we zuurstof aan de kritische geest. Dat maakt jongeren weerbaar. Debat, tegenspraak en contact met organisaties waarin daar ruimte voor is, helpt jongeren bij het ontwikkelen van hun identiteit.’

Leest het volledige opinieartikel hier.

Sofyan Mbarki

Sofyan Mbarki is fractievoorzitter van de gemeenteraadsfractie van de PvdA, Lid van de Onderwijsraad en Trainer/Adviseur onder andere in het onderwijs, tevens lid RvA Politieacademie. Voormalig teammanager op het Calvijn College. “Als geboren Amsterdammer zet ik mij in voor een stad waar iedereen bij hoort. We moeten nu investeren in de jonge generatie. Zij zijn straks

Meer over Sofyan Mbarki