Door op 26 januari 2015

Liefde voor werk-bijeenkomst

Wat als werk in steeds kleinere deeltijdbanen wordt opgeknipt. Als je wordt betaald per bezorgd pakket. Als een robot jouw werk eigenlijk veel goedkoper kan doen. Als je als ondernemer ook sociaal werker moet zijn, wat dan? Jij houdt van je werk, maar houdt het werk nog van jou? Hoe ziet het werk van de toekomst eruit?

In een kort en krachtig middagprogramma nemen politici, werkers en denkers het werk van de nabije toekomst onder de loep. Hoe verdienen we straks ons geld? Wie doet dat werk? Kun je er nog van leven? Kun je er trots op zijn? En moeten we ons nog verenigen als werknemers?

Minister Lodewijk Asscher, filosoof Jonathan Holslag, publicist Pieter Hilhorst, arbeidseconoom Ronald Dekker, Tweede Kamerlid Mei Li Vos, econoom Robin Fransman, ondernemer en Amsterdam-raadslid Dennis Boutkan, ondernemer Remco Boas, journalist en econoom Esther van Rijswijk en anderen gaan met elkaar en met het publiek het gesprek aan over deze vragen. In drie debatten zetten ze de twistpunten op een rij en kijken we vooruit naar het werk van (over)morgen.

Kom ook! Meng je in het debat; werk; netwerk met gelijkgezinden en met opposanten.

Dit alles onder het motto: Ik hou van mijn werk, houdt mijn werk van mij? #Liefdevoorwerk

Programma:
Inloop vanaf 13.00 uur.

13.30-14.15 uur – Sociaal Ondernemen
Een stevig gesprek over de kansen, uitdagingen en problemen van sociaal ondernemen. Ideologische drijfveer simpelweg goed werkgeverschap? Een debat tussen echte ideologen en echte ondernemers

14.30-15.15 uur – ZZP’ers
Samen op de barricade of ondernemen in je uppie? De toekomst van ZZP’ers geschetst door economen en vakbonden. Maar vooral door de nieuwe ZZP’er zelf, de schoonmaker en de pakketbezorger: wat zijn hun ervaringen, welke kansen zien ze en welke zorgen hebben ze?

15.30-16.30 uur – Werk van de toekomst
Wat geeft waarde aan ons werk en wat geeft ons werk waarde? Filosoof Jonathan Holslag en minister van sociale zaken Lodewijk Asscher gaan het debat aan over de liefde voor het werk, robotisering en de waarde van arbeid.

16.30-17.30 uur Borrel

We nodigen leden én niet-leden van harte uit om langs te komen.

Locatie: Pakhuis de Zwijger, Piet Heinkade 179, 1019 HC, Amsterdam
Datum 14 februari 2015, 13:30