Door Marjolein Moorman op 15 december 2016

Kom naar het Airbnb debat!

Airbnbdebat

Amsterdam heeft de overeenkomst met Airbnb vernieuwd. Wethouder wonen Laurens Ivens vindt het een goede deal voor de stad. Maar er zijn ook veel bedenkingen en vragen. Krijgt de stad met deze afspraak echt grip op de explosieve groei van vakantieverhuur? Zal de overlast toe- of juist afnemen? Behouden woningen hun woonfunctie of rukt de commerciële (tijdelijke) verhuur verder op? Zijn de afspraken wel hard genoeg of moet Amsterdam harder optreden tegen Airbnb, zoals in andere steden (Barcelona en Berlijn) gebeurt? De PvdA en GroenLinks organiseren een gesprek met experts, verhuurders, bezorgde bewoners en politici over de afspraken met Airbnb en wat deze betekenen voor Amsterdam.

Ticket kan je hier krijgen!

Marjolein Moorman

Fractievoorzitter Marjolein Moorman is Universitair Hoofddocent Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Marjolein heeft Communicatiewetenschappen gestudeerd en is gepromoveerd. Kijk ook eens op www.marjoleinmoorman.nl “Amsterdam is voor mij de mooiste stad op aarde. Een thuis voor 800.000 Amsterdammers. Ik wil dat in Amsterdam iedereen de kans krijgt het beste uit zichzelf te halen. Daarom maak

Meer over Marjolein Moorman