8 januari 2021

Insta-live met Marjolein Moorman en Thijs Bol over #Klassen

We gaan iets leuks doen! Aanstaande maandag 11 januari gaan onze wethouder Marjolein Moorman en socioloog en onderzoeker Thijs Bol live op Instagram in gesprek over de kansengelijkheid in het onderwijs. Dit interactieve gesprek zal om 21:00 uur – voorafgaand aan de laatste aflevering van de docuserie #Klassen – plaatsvinden via de accounts van Marjolein (@Marjolein_Moorman) en Thijs Bol (@ThijsBol). Open dus je Instagram, doe mee aan dit gesprek en stel je vraag!

#Klassen
In de serie #Klassen van Omroep Human worden in Amsterdam-Noord verschillende Amsterdamse leerlingen op de voet gevolgd. De verschillen in kansen tussen hen wordt al vanaf minuut 1 zichtbaar. Eén van de andere hoofdrolspelers in de serie is onze wethouder onderwijs Marjolein Moorman. Zij wordt door de documentairemakers gevolgd in haar strijd tegen die ongelijkheid en voor gelijke kansen. Ongelijkheid is namelijk een keuze, volgens Marjolein. En daar kun je dus iets aan veranderen.

Socioloog & Onderzoeker Thijs Bol
Als er iemand is die ons alles over kan vertellen over kansenongelijkheid, is het Thijs Bol wel. Thijs is universitair hoofddocent sociologie aan de UvA en doet onderzoek naar ongelijkheid in het onderwijs. Hij verdiept zich in vragen als hoe deze ongelijkheid ontstaat en wat we kunnen doen om het te veranderen. Ben je nu al benieuwd in Thijs zijn visie hierop? Na afloop van elke aflevering van #Klassen publiceert Thijs een publiekswetenschappelijke recap op socialevraagstukken.nl. In deze recaps gaat hij in op wat het onderwijsonderzoek zegt over de thema’s die in #Klassen naar voren komen. Klik hier om al zijn werk te lezen.

Tune in op Instagram!
Ben je nieuwsgierig naar de visies van Marjolein en Thijs op dit onderwerp en wil je meedoen aan het gesprek? Volg dan het instagramaccount van @Marjolein_Moorman en open vlak voor 21:00 uur je Instagram-app. Op het moment dat Marjolein live gaat, krijg je daar automatisch een melding van. Tot maandag!

Waar ben je naar op zoek?