26 november 2020

Fractievoorzitter Sofyan Mbarki nummer 17 op kandidatenlijst PvdA

Sofyan Mbarki (36) – fractievoorzitter van de PvdA in de gemeenteraad – staat op de verkiesbare plek 17 van de concept-kandidatenlijst voor de komende Tweede Kamerverkiezingen. Hiermee is de in Nieuw-West wonende Mbarki onderdeel van een diverse en talentvolle groep PvdA-kandidaten die namens de partij verkiesbaar zijn op 17 maart 2021: “Ik ben trots deel uit te maken van dit team en kijk ernaar uit om me vanuit de Kamer in te zetten voor jongeren,” aldus Mbarki.

Mbarki is sinds 2014 gemeenteraadslid in Amsterdam en sinds 2018 fractievoorzitter. Daarvoor was hij actief als pedagogisch medewerker in een jeugdgevangenis en als docent en leidinggevende op het Calvijn College. Vanuit die achtergrond maakt hij zich de afgelopen jaren in de gemeenteraad hard voor meer perspectief voor jongeren in de stad, meer veiligheid in de wijken en een sterkere overheid op plekken waar dat het hardste nodig is: “Met voldoende oren en ogen in de wijken kunnen we onze jongeren bij de hand nemen, ze op het juiste pad houden en corrigeren als dat nodig is,” aldus Mbarki. “Ik voer die strijd met veel liefde voor de stad. Corona raakt jongeren nu hard en de vooruitzichten zijn niet veel beter. Daarom wil ik juist nu die strijd op landelijk niveau gaan voeren.”

Meer Amsterdammers op de lijst

Naast Sofyan Mbarki staan er meer Amsterdammers op de concept-kandidatenlijst van de PvdA. Voormalig wethouder en locoburgemeester Lodewijk Asscher is eerder door de leden al benoemd als lijsttrekker en zijn de Amsterdammers Khadija Arib en Lilianne Ploumen in de top 10 terug te vinden. Fatihya Abdi (plek 31), Rebekka Tselms (plek 34) en Bas Bijlsma (plek 38) completeren de vertegenwoordiging uit de hoofdstad. In januari stellen de leden van de PvdA op het landelijk congres de definitieve lijst vast. Bekijk hier de volledige lijst.

Campagne voeren in Amsterdam
Wil jij net als wij dat de PvdA zo groot mogelijk wordt? Meld je dan aan om met honderden andere enthousiaste sociaaldemocraten de komende maanden campagne te voeren voor de PvdA in Amsterdam! Dit kun je doen door onderstaand formulier in te vullen.

Doe met ons mee!

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.