Doe mee met het Denk Actie Team Energiearmoede

13 januari 2023

Op zoek naar versterking voor Denk Actie Team energiearmoede

Wil jij inhoudelijk een bijdrage leveren aan de PvdA Amsterdam? Solliciteer dan nu voor een plek in het Denk Actie Team (DAT) energiearmoede.

Activiteit

Het aanpakken van energiearmoede is momenteel een belangrijk speerpunt van de PvdA Amsterdam. Kort geleden is er een DAT opgericht met PvdA-leden dat de politiek op dit thema ondersteunt. Het team wil op korte termijn werken aan een zwartboek met misstanden en oplossingen om de energiearmoede verder aan te pakken. Het team zoekt versterking op twee vlakken.

• Het maken van het zwartboek. Dit betekent in bronnen duiken, gesprekken voeren met huurders en aanbevelingen schrijven
  • Het ontwikkelen en maken van een toolbox “enkel glas”. Dit is een toolbox  voor actieve PvdA leden die met energiearmoede aan de slag willen.

Profiel

Van de leden wordt gevraagd dat zij affiniteit hebben met energie-armoede en willen helpen dit team een succes te maken. Je hoeft geen expert te zijn.

De voorkeur gaat uit naar mensen met een vernieuwende en kritische blik. Ervaring met het schrijven en beoordelen van teksten is een pré. Het werk kost ongeveer vier uur per week. De periode dat je in het team zit is flexibel, maar we verwachten wel voor minimaal een paar maanden inzet.

PvdA Amsterdam wil op meer thema’s Denk Actie Teams oprichten waarbij een  gemeenteraadslid ondersteuning op hun portefeuille krijgt van enkele PvdA-leden. Mocht je niet geïnteresseerd zijn in energie-armoede maar wel in een ander DAT houd de nieuwsbrief in de gaten. Er komen meer oproepen langs.

Reageer voor 10 januari

Ben je geïnteresseerd? Stuur een mail naar [email protected] voor 20 januari. Leg kort uit (300 woorden max) wie je bent en wat je ervaring en motivatie is. Eventueel kun je je cv bijsluiten, maar dat is niet noodzakelijk. Ook voor vragen over deze functie kun je bellen met Anja Jongbloed 06-53783332

Oproep

Daarnaast wil ons team graag in contact komen met leden die actief zijn bij de fixbrigade of als energiecoach. Wij maken graag gebruik van jullie kennis en inzichten. Aanmelden via mail [email protected]

Waar ben je naar op zoek?