Dit zijn onze kandidaat-stadsdeelbestuurders!

8 juni 2022

PvdA’ers Tanja Jadnanansing (Zuidoost), Brahim Abid (Noord), Carolien de Heer (Oost), Flora Breemer (Zuid), Ester Fabriek (West), Sandra Doevendans (Nieuw-West) en Lotte Terwel (Centrum) zijn door het college van burgemeester & wethouders voorgedragen als stadsdeelbestuurder in Amsterdam. In Amsterdam-Noord, Amsterdam-Zuidoost en in Amsterdam-Oost zal de PvdA de stadsdeelvoorzitter leveren. Hieronder stellen wij de kandidaten aan je voor!

Tanja Jadnanansing, stadsdeelvoorzitter Amsterdam-Zuidoost
Tanja Jadnanansing (55) is opnieuw voorgedragen als stadsdeelvoorzitter van Amsterdam-Zuidoost. Jadnanansing bekleedde deze functie de afgelopen vier jaar ook. In die hoedanigheid zette zij zich vol overgave in voor o.a veilige buurten, goed onderwijs en daarmee perspectief voor jongeren in het stadsdeel. Ook was zij één van de grote pleitbezorgers en aanjagers van het Masterplan Zuidoost. Tanja noemt het een eer om nog vier jaar het oneindige verhaal van de inclusieve samenleving te mogen dienen. Ze wil vanuit rechtvaardigheid en regie blijven werken aan de agenda van vooruitgang voor Zuidoost.

Brahim Abid, stadsdeelvoorzitter Amsterdam-Noord

Brahim Abid (48) is voorgedragen als stadsdeelvoorzitter in Amsterdam-Noord. Abid woont met zijn gezin in Nieuwendam-Noord en was al eerder actief voor de PvdA Amsterdam als deelraadslid in Zuid, politiek directeur van het fractiebureau in de gemeenteraad en duoraadslid in de gemeenteraad. Op dit moment werkt Abid als Bestuursadviseur Strategie bij de Gemeente Amersfoort. Brahim heeft een grote motivatie om bij te dragen aan de toekomst van Amsterdam in het algemeen en Noord in het bijzonder en heeft een brede blik op de uitdagingen waar Noord voor staat.

Carolien de Heer, stadsdeelvoorzitter Amsterdam-Oost
Carolien de Heer (46) is voorgedragen als stadsdeelvoorzitter van Amsterdam-Oost. Sinds oktober 2020 was De Heer lid van het dagelijks bestuur in Amsterdam-West en was daarin o.a verantwoordelijk voor de portefeuilles Openbare Ruimte, Verkeer, Groen en Democratisering. Daarvoor was zij zes jaar lang gemeenteraadslid namens de PvdA Amsterdam. De Heer woont met haar gezin op IJburg. Carolien heeft bewezen oog te hebben voor alle inwoners en kijkt er naar uit om met een koel hoofd en een warm hart te bouwen aan Amsterdam-Oost.

Flora Breemer, stadsdeelbestuurder Amsterdam-Zuid
Flora Breemer (40) is opnieuw voorgedragen als stadsdeelbestuurder in Amsterdam-Zuid. Zij bekleedde deze functie de afgelopen vier jaar ook, met de portefeuille Sociaal Domein. Breemer strijdt voor een stadsdeel waarin niemand langs de kant staat en heeft in het bijzonder aandacht voor Amsterdammers die niet altijd mee kunnen komen met het tempo van de stad, zoals ouderen, mensen met een licht verstandelijke beperking en kinderen die in armoede opgroeien. Liefdevolle zorg, bestaanszekerheid en gemengde buurten zijn haar belangrijkste pijlers. Flora woont met haar man en drie kinderen in de Rijnbuurt.

Ester Fabriek, stadsdeelbestuurder Amsterdam-West
Ester Fabriek (41) is voorgedragen als stadsdeelbestuurder in Amsterdam-West. Fabriek werkt op dit moment in dit stadsdeel als strategisch adviseur Ruimte. Hiervoor werkte zij vijf jaar lang als bestuursadviseur van het College van B&W van de gemeente Alkmaar. Ester is al jaren actief in maatschappelijke projecten, politiek en campagnes, onder andere voor de PvdA in Amsterdam-West. Door haar ervaringen heeft ze veel ideeën over hoe ze als empathische bestuurder aan de slag wil gaan in West.

Sandra Doevendans, stadsdeelbestuurder Amsterdam Nieuw-West
Sandra Doevendans (38) is voorgedragen als stadsdeelbestuurder in Amsterdam Nieuw-West. Sandra is op dit moment gemeenteraadslid namens de PvdA Amsterdam en woont met haar zoon en weekendpleegkind in Geuzenveld. Ze werkt op dit moment als strategisch adviseur voor de overheid op het gebied van sociaal domein. Hiervoor was Doevendans lid van de Provinciale Staten Noord-Holland. Doevendans is een echte teamspeler en kijkt ernaar uit om als bestuurder aan de slag te gaan voor de mensen uit alle hoeken van Nieuw-West.

Lotte Terwel, stadsdeelbestuurder Centrum
Lotte Terwel (39) is voorgedragen als stadsdeelbestuurder in stadsdeel Centrum. Terwel woont samen met haar man en drie kinderen in Amsterdam en werkt op dit moment voor de gemeente als Teammanager Inburgering en Taal. Lotte heeft brede ervaring opgedaan in het sociaal domein, o.a. in diverse programmamanagementrollen bij de gemeente, in het mbo en als organisatieadviseur bij Berenschot. In 2007 rondde zij aan de Universiteit van Amsterdam haar Master Stadssociologie af. Terwel heeft door haar ervaringen een goed beeld van hoe ze gelijke kansen kan realiseren als bestuurder in het Centrum.

Waar ben je naar op zoek?