14 juli 2021

De PvdA Amsterdam zoekt een online content-stagiair(e)

Resultaten boeken in de politiek is belangrijk. Die resultaten (online) laten zien minstens net zo. Daarom is de fractie van de PvdA Amsterdam voor de periode van 1 oktober 2021 t/m 31 maart 2022 (andere start- en einddatum in overleg natuurlijk mogelijk) op zoek naar een online content-stagiair(e). Kennen social media voor jou geen geheimen? Beheers jij de basistechnieken voor het maken en bewerken van beeld en ben je enthousiast, creatief en draag je de sociaaldemocratie een warm hart toe? Lees dan verder en solliciteer!

Wat ga je doen?
Vanuit het fractiebureau van de PvdA Amsterdam ga jij online laten zien wat wij als fractie van de PvdA Amsterdam bereiken voor de stad. In nauwe samenwerking met de woordvoerder van de fractie bedenk, produceer en plaats jij leuke en passende content voor de social media-kanalen van de PvdA Amsterdam. Richting de verkiezingen van 16 maart 2021 is dat extra uitdagend en werk je nauw samen met het campagneteam van de PvdA. De focus hierin ligt op het maken en bewerken van stilstaand en bewegend beeld en interactie met onze volgers, maar voor het schrijven van een kort tekstje draai jij je hand ook niet om. Kortom: jij zorgt ervoor dat de PvdA haar verhaal breder kan uitdragen!

Naar wie zijn wij op zoek?
Voor de functie van social media-stagiair zijn wij op zoek naar een enthousiaste kandidaat, die:

– Minstens 32 uur in de week beschikbaar is;
– Ervaring heeft met programma’s als Photohop, Premiere en/of After Effects
– Daarmee video’s kan maken, bewerken en ondertitelen
– Kennis heeft over het gebruik van verschillende social media kanalen
– Proactief en creatief is
– De stad Amsterdam en de sociaaldemocratie een warm hart toe draagt

Wat bieden wij?
Een onvergetelijke en leerzame stageperiode in het hart van de Amsterdamse democratie. Dit alles vanuit een werkplek in het Amsterdamse stadhuis waar je samenwerkt met verschillende enthousiaste medewerkers en raadsleden. Een stage die nauw verbonden is aan een politieke campagne in de hoofdstad. Je krijgt de ruimte om eigen ideeën te ontwikkelen en uit te werken, maar natuurlijk leren wij als team ook weer van jou. Je kunt rekenen op een prettige werksfeer waar we elkaar ondersteunen. De stagevergoeding is conform NRGA, de regelgeving die geldt voor de gemeente Amsterdam.

Solliciteren?
Leuk! Stuur voor 31 augustus 2021 je CV en motivatiebrief naar Tijmen Hendriksen, woordvoerder van de fractie van de PvdA Amsterdam, via: [email protected]
Enthousiasme en creativiteit in de sollicitatie wordt op prijs gesteld!

Ook voor vragen en/of opmerkingen kun je bij dit e-mailadres terecht!