10 september 2020

De fractie van de PvdA Amsterdam zoekt een stagiair(e)!

Amsterdam is vervlochten met de sociaaldemocratie en de sociaaldemocratie met Amsterdam. De fractie van de PvdA Amsterdam zet zich elke dag in om Amsterdam een gelijkere, eerlijkere en socialere stad te maken voor al haar inwoners. Samen maken we deze stad, onze gezamenlijke verhalen zijn het verhaal van Amsterdam. De fractie van de PvdA Amsterdam is op zoek naar een stagiaire om samen met ons het verhaal van de stad te vinden én het verhaal van de PvdA te vertellen.

Wat zoeken wij?
De fractie van de PvdA Amsterdam is voor de periode oktober 2020 tot maart 2021 voor 32 uur in de week (vier werkdagen) op zoek naar een organizer die meer wil leren over lokale politiek in Amsterdam en de verhouding tussen stad en raad. Iemand die:

• Goed is in netwerken en graag contacten onderhoudt met Amsterdammers;
  • De idealen van de sociaaldemocratie onderschrijft
  • Raadsleden ondersteunt in het organiseren en uitvoeren van werkbezoeken;
  • Creatief en flexibel is in het opzetten en uitvoeren van (online) bijeenkomsten;
  • Enthousiast wordt van verhalen uit de stad en dat weet over te brengen;
  • Houdt van aanpakken.
  • Verhalen uit de stad wil vertalen naar politiek resultaat;

Waarom hebben we jou nodig?
De fractie van de PvdA wil verbonden zijn met de stad. Een groot deel van de tijd wordt daarom niet binnen het stadhuis maar op straat doorgebracht om in gesprek te gaan met bewoners en ondernemers. Veel van deze Amsterdammers weten de weg naar het stadhuis niet vanzelf te vinden en daarom willen wij ze zelf opzoeken. Hun verhalen helpen in het maken van politieke beslissingen over de stad.

Wat bieden wij?
Je bent onderdeel van het fractiebureau van de PvdA Amsterdam. Een dynamische werkplek waar je elke dag met de stad bezig bent. Als onderdeel van het team ondersteun je de raadsleden in hun werk en krijg je de ruimte om eigen deeën te ontwikkelen en uit te werken. Maar natuurlijk leren wij als team ook weer van jou. Je kunt rekenen op een prettige werksfeer waar we elkaar ondersteunen. De stagevergoeding is conform NRGA, de regelgeving die geldt voor de gemeente Amsterdam.

Ben jij onze kandidaat?
Heb jij affectie met de sociaaldemocratie en wil je je inzetten voor Amsterdam?
Stuur dan voor woensdag 23 september 2020 een mail naar [email protected] ter attentie van Noeri van den Berg met daarin je motivatie plus je CV.