Door Carolien de Heer op 30 maart 2017

‘Bezuinigingen bij stadsreinigers zijn onbegrijpelijk!’

‘De stad mag niet viezer worden en de mensen die nu bij de reinigingsdienst werken kunnen niet nog harder werken..’ stelt ons raadslid Carolien de Heer.

En toch wil wethouder Choho (D66) 261 (!) reinigers (en mensen in de zogenaamde buitendienst) ontslaan – 10 van hen zaten op de publieke tribune om het debat met de wethouder te volgen tijdens de commissievergadering.

Helaas kon wethouder Choho nog steeds niet onderbouwen waarom deze maatregelen precies nodig zijn. ‘Doe het dan gewoon niet’ aldus Carolien.

Ze kan het weten; ze is een dagje met de reinigers op stap geweest om te zien wat de jongens dagelijks doen. Ook gaat ze in West en Nieuw-West meelopen met de reinigers. Daar is het misschien minder druk, maar niet minder vies.

Carolien de Heer

Carolien de Heer is lid van de gemeenteraadsfractie van de PvdA Amsterdam. Studeerde politiek- en sociaal culturele wetenschappen. In het verleden was zij onder meer politiek assistent van Jet Bussemaker. Inmiddels is zij werkzaam als trainer en adviseur. Carolien is woordvoerder Financiën, Haven, Schiphol, Gemeentelijk vastgoed en Personeel & Organisatie, lid van de Rekeningencommissie en

Meer over Carolien de Heer