9 mei 2016

Archief Rode Werf: mei 2016

Diederik Samsom in de Rode Werf

Maandag 2 mei organiseert politiek Cafe de Rode Werf in Pension Homeland haar maandelijks politiek cafe, deze keer gaan we met Diederik Samsom spreken over de actualiteit: Onderwijs en de PvdA zelf zullen deze avond centraal staan.

Aanvang:

De avond begint om 20.00 uur en u bent vanaf 19.30 uur welkom.

Kansenongelijkheid groeit. Zo oordeelt de inspectie van het onderwijs in het rapport: “De Staat van het onderwijs”. De ongelijkheid loopt op, en dat is de PvdA per definitie een doorn in het oog. Of het nu gaat om de CITO en het advies van de leerkracht, of dat bepaalde groepen achter lijken te blijven in de keuze voor het hoger onderwijs, het leenstelsel en het doorleren: de PvdA trekt zich dit aan, en daar gaan we deze avond uitgebreid bij stilstaan met de politiek leider van de PvdA.

Ook zal de PvdA zelf centraal staan. Deze avond zullen we ook uitgebreid spreken met onze politiek leider over de huidige positie van de PvdA, en de kansen voor een goed links verhaal de komende maanden. De PvdA staat hierin tussen droom en daad, ideaal en harde realiteit. Genoeg uitdagingen, en zeker nu de aankomende verkiezingen ineens niet meer zo heel ver weg liggen.

Sprekers:

• Diederik Samsom, politiek leider PvdA
  • Stefan Wirken, Voorzitter Landelijke Studentenvakbond, LSVb
  • Marjolein Moorman, fractievoorzitter PvdA Amsterdam
  • Sofyan Mbarki, woordvoerder Jeugd en Diversiteit PvdA Amsterdam
  • Columnist Marcel Duyvestijn
  • Gespreksleider Max van Weezel

Locatie de Rode Werf

De bijeenkomst vindt plaats op maandag 2 mei in Pension Homeland. Het adres is Gebouw 006, Kattenburgerstraat 5, 1018 JA in Amsterdam. Op het Marineterrein, naast het Scheepvaartmuseum.

Waar ben je naar op zoek?