Amsterdam verhoogt korting op bezoekersparkeren

14 november 2019

Het ontvangen van bezoek wordt vrijwel ontzien in de verhoging van de parkeertarieven in de stad. Het stadsbestuur neemt deze maatregel nadat ons raadslid Dennis Boutkan hier samen met de SP middels een motie toe opriep. Het college geeft gehoor aan deze motie door de korting op het parkeertarief voor bezoekers aan bewoners te verhogen.

“Als PvdA hechten wij waarde aan een schone, leefbare stad,” aldus ons raadslid Dennis Boutkan. “Daarvoor is het noodzakelijk dat de auto een minder prominente plek krijgt in het straatbeeld. Dit mag echter niet leiden tot isolatie van Amsterdammers die afhankelijk zijn van bezoek. Daarom leek het ons een logische en eerlijke maatregel om het ontvangen van bezoek in de parkeertariefverhogingen te ontzien.”

Verder gaat het college verschillende maatregelen nemen om de aanvraag van de bezoekersvergunning en het gebruik van de regeling makkelijker te maken: “Ook dat stemt mij tevreden. Het systeem wat we hanteren mag voor Amsterdammers geen drempel zijn om bezoek te ontvangen en moet voor iedereen zo makkelijk mogelijk worden gemaakt, ook voor mensen die minder makkelijk met de computer werken,” aldus ons raadslid Dennis Boutkan.