20 augustus 2020

Afscheid Jeroen van Berkel

Lieve partijgenoten,

Na een paar nachten voelt het nog altijd onwerkelijk dat onze Jeroen van Berkel er niet meer is. De berichten in de (sociale) media en de contacten onderling laten zien hoeveel hij voor ons allemaal heeft betekend. Wat een geweldenaar en wat een fijn mens was hij, en wat is het gemis groot.

Condoleances
Veel van jullie hebben aangegeven graag je medeleven te willen betuigen aan de familie van Jeroen. Die mogelijkheid is er nu. Dit kun je doen door een bericht te schrijven in het condoleanceregister op het Stadsdeelkantoor West, op het Bos en Lommerplein 250. Je kunt hier terecht tijdens de reguliere openingstijden van het Stadsdeelkantoor. Bovenaan de trap, bij de plantenmuur staat een tafeltje met condoleanceboeken en een foto van Jeroen. De boeken worden later aangeboden aan de familie.

Je kunt ook online een condoleance achterlaten of een herinnering delen, mocht je niet in gelegenheid zijn om naar het Stadsdeelkantoor te komen. Klik hier om naar dit online condoleanceregister te gaan.

Jeroens laatste rondvaart door Amsterdam
Aanstaande maandag (24 augustus) vindt de uitvaart in besloten kring plaats. Voorafgaand aan de uitvaart is er een vaartocht georganiseerd met Jeroen en de familie aan boord. Helaas kan de route niet publiek bekend worden gemaakt in verband met het corona-virus. We hebben een speciale plaats met een maximum aantal personen toegewezen gekregen om met elkaar vanaf de kade een laatste groet te brengen. Het is nodig om je voorafgaand bij mij aan te melden en een gezondheidsverklaring te tekenen.

Het lijkt ons erg mooi om, ondanks de beperkingen, met PvdA’ers en andere vrienden van Jeroen langs de kant te staan, uiteraard op gepaste afstand van elkaar, en bij voorkeur met een mondkapje op. Neem een roos mee.

Online herdenkingsbijeenkomst
Daarnaast organiseren we als PvdA een online herdenkingsbijeenkomst voor Jeroen. Met partijgenoten (uit de stad en de rest van het land) zullen we mooie momenten terughalen en zijn energie, humor en gulle lach in herinnering brengen. We proberen met een gevarieerd programma in anderhalf uur de veelzijdigheid van Jeroen binnen onze partij te laten zien door verschillende mensen aan het woord te laten die intensief en lang met hem hebben samengewerkt.

Deze online herdenkingsbijeenkomst vindt plaats op donderdag 27 augustus vanaf 20:00 uur. Iedereen die geïnteresseerd is, kan de bijeenkomst digitaal bijwonen. Klik hier voor meer informatie.

Heb jij mooie foto’s van Jeroen?
Campagnes, ledenbijeenkomsten, discussie-avonden en borrels; Jeroen was er bijna altijd bij. Daar zijn ook veel beelden van. Heb jij in jouw archieven nog mooie foto’s of video’s van Jeroen terwijl hij in actie was bij of voor de PvdA? Deze ontvangen wij graag zodat we ze kunnen bundelen en een mooie plek kunnen geven.

Overlijdensadvertentie in Het Parool
Gisteren (donderdag 20 augustus 2020) hebben wij namens alle Amsterdamse PvdA’ers een herinnering aan Jeroen in Het Parool geplaatst. Deze advertentie vind je onderaan dit bericht.

Tot slot wensen wij jullie allemaal veel sterkte komende tijd. Zoek, met inachtneming van de corona-maatregelen, troost bij elkaar. Schroom niet met mij of met een van de andere bestuursleden contact op te nemen als je vragen hebt. Of wanneer je je verdriet met een van ons wilt delen.

Namens het bestuur, de gemeenteraadsfractie, de wethouders en de afdeling en fractie West van de PvdA Amsterdam,

Bas Torenvliet
Voorzitter PvdA Amsterdam

Waar ben je naar op zoek?