Door Marjolein Moorman op 27 mei 2015

Ouders kunnen niet zelf scholen mengen

‘Is dit wit genoeg voor u?’ Het was de kernvraag van de actie waarmee twee overwegend zwarte scholen uit Amsterdam Zuid nationale en internationale aandacht kregen voor hun probleem. En daar staan zij niet alleen in. Volgens onderzoek van het OIS raakt onderwijs steeds meer gesegregeerd in Amsterdam. Helaas heeft het Amsterdamse college meermaals heeft aangegeven geen anti-segregatiebeleid uit te willen voeren. Marjolein Moorman schreef vandaag in het Parool waarom zij vindt dat Amsterdam daar wel iets aan zou moeten doen. Lees haar verhaal hier.

Marjolein Moorman

Wethouder Marjolein Moorman heeft de portefeuilles Onderwijs, Armoede en Schuldhulpverlening. Hiervoor was ze fractievoorzitter en Universitair Hoofddocent Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Marjolein heeft Communicatiewetenschappen gestudeerd en is gepromoveerd. Kijk ook eens op www.marjoleinmoorman.nl “Amsterdam is voor mij de mooiste stad op aarde. Een thuis voor 800.000 Amsterdammers. Ik wil dat in Amsterdam iedereen de

Meer over Marjolein Moorman