17 april 2016

1 mei: allerlei activiteiten in de stad – doe mee!

Zondag 1 mei is de Dag van de Arbeid. In Amsterdam gebeurt er van alles! Kijk hieronder waar je bij kunt aansluiten.

Nacht van de Arbeid

In de nacht van 30 april op 1 mei zijn er diverse activiteiten in het kader van de Nacht van de Arbeid:

• Raadslid Carolien de Heer en partijgenoten brengen een bezoek aan Schiphol, om de nachtelijke werkers daar te bedanken voor hun inzet. Meer info bij het bestuur.
  • In Nieuw-West fietsen partijgenoten door het stadsdeel om nachtwerkers te bedanken met een roos. (Meer info bij Denise Klomp).

Dag van de Arbeid

Op 1 mei overdag zijn er diverse activiteiten:

• In het Oosterpark organiseert de FNV een manifestatie, waar de PvdA bij vertegenwoordigd is. Van harte welkom om aan te sluiten!
    “De dag van de echte banen!” Deze manifestatie wordt gehouden in het Oosterpark te Amsterdam. Tijdens deze 1 mei viering is de PvdA met een kraam ( no: 50) vertegenwoordigd. We roepen onze leden in Amsterdam en omgeving, die niet naar de PvdA 1 mei viering in Utrecht gaan, op om vanaf 12.30 – 18.00 uur deze kraam mede te bemannen. Laat even weten of je mee komt helpen bij Fred Cohen: [email protected]Zie voor meer informatie over deze website.
  • Nieuw-West: op 1 mei gaan we om 10.30 uur rozen uitdelen bij het Leo Polakhuis. (Meer info bij Denise Klomp)
  • Nieuw-West: Van 14.00 tot 16.00 uur hebben we een gezellige borrel voor onze leden bij de Stadsboerderij Osdorp waar we tevens de spelden gaan uitreiken aan de jubilarissen. (Meer info bij Denise Klomp)
  • In West worden van 12 tot 14 rozen en speldjes rondgebracht bij leden. Meer weten of meedoen? Benader secretaris Jeltje Dijkstra.
  • In Noord wordt traditiegetrouw wordt de Dag van de Arbeid in Het Schouw gevierd. Sprekers zijn Inge Hedy_DAnconaBorghuis, Hedy D’ Ancona en Alphons Muurlink. Zij zullen spreken over Strijd en Emancipatie. Het muzikale gedeelte is in de handen van het koor Melange Rood. Zij zullen traditionele en moderne strijdliederen zingen. Ook dit jaar hopen wij op deelname vanuit de hele buurt. U bent van harte welkom!
    Zondag 1 mei 13:30 – 15:30 uur.
    Het Schouw Huis van de Buurt,
    Dollardplein 2; 1025 XJ Amsterdam Noord.
    Programma:
    13.15 uur Inloop
    13.30 uur Welkom Inge Borghuis, Raad van Bestuur Amstelring
    13.45 uur Alphons Muurlink, PvdA Noord
    14.00 uur Koorzang Melange Rood
    14.15 uur Hedy D’ Ancona, voormalig Kamerlid, Staatssecretaris, Minister, Europees Parlementariër 14.40 uur Jubilarissen door Alphons Muurlink
    14.45 uur Drankje
    14.50 uur Melange Rood
    15.10 uur afsluiting door Inge Borghuis
    15.15 uur De Internationale, slotlied.
    Contactpersoon PvdA: [email protected] tel 06-34 53 03 94: e-mail: [email protected] Contactpersoon Het Schouw: Anton Koolwijk: tel 06-55 15 29 86: e-mail: [email protected]
  • De afdeling Amsterdam Centrum organiseert op 1 mei een politiek georiënteerde boottocht door de Amsterdamse grachten. PvdA-leden vanuit Amsterdam Centrum kunnen zich inschrijven voor de boottocht (op basis van wie het eerst komt, het eerst…). Els Iping, voormalig stadsdeelvoorzitster, zal optreden als reisbegeleidster en de deelnemers informeren over de politieke discussies en vraagstukken rond bepaalde objecten of inrichtingsvraagstukken langs de grachten. Meer info? Centrum-leden kunnen terecht bij het afdelingsbestuur.

Landelijk is er op 30 april en 1 mei ook van alles te beleven, kijk op deze pagina voor alle informatie.

Waar ben je naar op zoek?