28 augustus 2020

Sollicitatiecommissie nieuw bestuur PvdA Amsterdam aan de slag

De sollicitatiecommissie die kandidaten gaat werven voor het nieuwe bestuur van de PvdA Amsterdam is compleet en de leden stellen zich graag aan je voor.

Coen Pustjens
“Ik was politiek adviseur van PvdA wethouders Lodewijk Asscher, Freek Ossel, Hans Gerson en Pieter Hilhorst in Amsterdam. Daarnaast zat ik in het campagne team van Job Cohen in 2010 en was ik campagneleider voor de PvdA in Amsterdam tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2014. Momenteel ben ik directeur bij de National Democratic Institute (NDI), die democratiseringsprocessen in ontwikkelingslanden ondersteunen. ”

Marijke van Schendelen
“Ik ben planoloog (UvA) en zelfstandig adviseur ruimtelijke ontwikkelingen. Nu ben ik voorzitter van de commissie Hoofdgroenstructuur gemeente Amsterdam. Sinds ben ik 1990 politiek actief voor de PvdA, achtereenvolgens als lid van de deelraad Amsterdam-Noord en Statenlid in Noord-Holland, met de portefeuilles Ruimtelijke Ordening, Volkshuisvesting, Economische Zaken en Verkeer & Vervoer. Ook was ik stadsdeelvoorzitter van Amsterdam- Noord en natuurlijk de afgelopen periode voorzitter afdeling PvdA Amsterdam-Noord.”

Dig Istha
“Ik denk dat je me een “PvdA veteraan” kunt noemen. Ik heb meerdere functies gehad binnen en buiten de partij: hoofd voorlichting, lid van het campagne team van Wim Kok, landelijk partijbestuur, voorzitter ad interim  van een aantal afdelingen ( Amsterdam Nieuw-West en Hilversum) en tenslotte, tot 2015, wethouder in Groningen. Daarna ben ik gestopt met full time werken, ik ben nu nog alleen actief als adviseur van de staatssecretaris van Defensie. Ik woon in Amsterdam en vind het een eer om een bijdrage te kunnen leveren aan het zoeken van goede bestuursleden voor onze vereniging.”

Fatima Elatik
“Met veel liefde, grote betrokkenheid en professionaliteit en met de nodige dosis durf heb ik me zestien jaar ingezet voor mijn stad: Amsterdam. Eerst als gemeenteraadslid (4 jaar) en daarna als bestuurder (12 jaar). Ik zie mijzelf vooral als verbinder; doortastend, integer, empathisch en kritisch. Deze kwaliteiten zet ik dagelijks in als consultant om bedrijven en organisaties te helpen met het realiseren van bedrijfsdoelen. Voornamelijk door verandermanagement en coaching in te zetten haal ik het beste bij werknemers en organisaties naar boven.”

Adnan Tekin, voorzitter
“Geboren en getogen Amsterdammer, lang werkzaam geweest op het Stadhuis als politiek assistent van PvdA wethouder Van der Aa en burgemeester Cohen. Sinds afgelopen juni mag ik voorzitter zijn van de MBO Raad en hiervoor was ik respectievelijk Statenlid en Gedeputeerde in Noord-Holland.

Procedure
De periode van aanmelding voor het nieuwe bestuur is gesloten. De commissie is hard bezig met het voeren van gesprekken om uiteindelijk een kandidaatsbestuur voor te dragen op de ALV van 28 oktober.