Ieteke Schouten (voorlichter)

Persvoorlichter

Ieteke Schouten (1982) is de voorlichter van de PvdA-fractie. Na haar studies Sociale Psychologie en Conflicts, Territories & Identities, verschillende jobs in communicatie & trainingen, werkte ze 4 jaar als Head of Communications bij Peerby. Als BKB Academie alumnus is ze fanatiek social campaigner.

Doneer een rapworkshop (10,-) voor kinderen uit Vogelbuurt!

door Ieteke Schouten (voorlichter) op 23 februari 2017

Rapworkshop voor kinderen uit de Vogelbuurt Op zaterdag 11 maart organiseren we een rapworkshop voor 20 kinderen (8-12 jaar) uit de Vogelbuurt. Wij vragen jou om de kosten voor 1 kind voor je rekening te nemen (à 10 euro), zodat je hem of haar gratis een heerlijke midddag bezorgd. We organiseren deze rapworkshop samen met

Meer invloed bewoners op bestuur West

door Ieteke Schouten (voorlichter) op 1 februari 2017

Mooi nieuws uit Amsterdam West, waar het stadsdeel haar bewoners een nieuw grondrecht geeft: het recht van agendering. Via het online platform Stem van West kunnen ze direct invloed uitoefenen op de bestuursagenda in West.

Stagiair digitale communicatie gezocht!

door Ieteke Schouten (voorlichter) op 28 november 2016

Hou je van de stad Amsterdam? Wil je meewerken aan- en meedenken over het Amsterdam van de toekomst? Heb je talent voor online communicatie en wil je dat inzetten voor maatschappelijke vraagstukken? Dan bieden we je graag een stageplek aan, hartje centrum, bij het team dat de PvdA-fractie in de gemeenteraad van Amsterdam ondersteunt. Met

Politie moet met incident agent Raiss laten zien dat het ze menens is!

door Ieteke Schouten (voorlichter) op 29 juli 2016

Etnisch profileren is een structureel probleem Gisteren deed modelagent Anis Raiss uit Amsterdam zijn verhaal in het NRC. Hij werd door collega’s opgepakt toen hij zijn broertje meehielp bij het doen van aangifte. ‘Anis Raiss* (NRC) is het zoveelste incident waarbij iemand beoordeeld wordt op z’n huidskleur. Continu loopt we hier in onze samenleving tegenaan.

Voorjaarsnota 2016 – welke PvdA plannen haalden ‘t en welke (nét) niet?

door Ieteke Schouten (voorlichter) op 23 juli 2016

Vorige week vond de laatste gemeenteraadsvergadering voor het zomerreces plaats. Met wel 75 punten op de agenda werd het een marathonzitting van twee dagen met vergaderen tot diep in de nacht. Tijdens deze raad werd er onder meer over de voorjaarsnota (de plannen en bijbehorende  begroting van de coalitie voor het komende jaar) gestemd. De

Reageer op gedrag in plaats van uiterlijke kenmerken

door Ieteke Schouten (voorlichter) op 20 juli 2016